29.12.09

Saydiracağım biraz

Bazı insanlara illet oluyorum. Yani aslında illet olduğum çok insan var ama burada özellikle birkaç grubundan bahsedeceğim. Öncelikle tali yol yırtık doncuları.

Benim mi çok başıma geliyor yoksa yapan mı çok bilmiyorum ama bazı sürücüler var ki tali yoldan önününüze zart diye dönüveriyorlar. Dönüşü görseniz sanki San Fransisco sokaklarındaki kovalamaca sahnesi. (Gençler için Streets of San Francisco) Sanki hastaneye yetişiyor. Hani eskilerin deyişiyle tabakhaneye bok yetiştiriyor. Tamam atladın yola, güzel, bas git, anlarım. Hızlı sürücü derim, acelesi var derim, zibidi derim geçerim. Yok! O köşeyi önüme zart diye dönen sürücü yola çıkınca yavaşlıyor ya işte o an çıldırıyorum. Ulan Allah'ın beyin defolu üretimi, geri zekalı dingil, ne diye yavaşlarsın? Sürücülüğün sadece süratli dönüşlerden mi ibaret? Düz yol korkun mu var? Çıktın yola git işte. Daha fazla saydıramıyorum çünkü arkasındaki mantığı bile anlayamıyorum.

Yazacaklarımın dinle, taassupla, baş örtmeyle alakası yok yanlış anlaşılmasın. Derdim tavırla. Bazı başörtülü kadınlar var, kaldırımda yan yana geçerken yüzünüze düşmancayla karışık çekingen bir bakış atıp yüzlerini çeviriyorlar ve sizden tiksinircesine, kaçarcasına geçiyorlar yanınızdan. Geçişe baksanız o 20 sene önce Oya Aydoğan, ben de Nuri Abi. Sanki tam yanımdan geçerken tecavüzü edivereceğim. Tak! Orada, o anda, ayakta, giyinikken. Ama bu kadınlar bir de üstüne üstlük çoook çirkinler çooook. Nükleer savaş sonrası, insan neslinin devamı onlarla çiftleşmeye dayalı olsa, "Yemişim insan neslini yaa. Zaten kendileri ettiler, kendileri buldular..." denilecek kadar çirkin. Ağda yaptırmalarına PETA'nın eylem yapacağı kadar çirkin. Ama içeride nasıl bir kendine güven, nasıl bir ego ve nasıl bir libido varsa, kaldırımda yan yana geçerken bile cinsel bir istismar görebiliyorlar. Bana kutup ayısı muamelesi yapan ve kendilerini süper seksi bahtsız bedevi sanan gözlerine illet oluyorum o kadınların.

Bugünlerde bir de reklamlara takıldım. O Lenovo reklamlarındaki Çinli kadın niye tahterevallinin yanında oturmuş, salak salak sırıtıyor? Niye bütün şehri bilgisayarına sarılmış dolaşıyor ve neden bu kadar mutlu? Reklamın mesajı Lenovo al, mutlu ol, yüzün gülsün mü? Öyle saçmalıklar yapmak, o kadar salak gözükmek istemiyorum. Sen koskoca IBM'in laptop bölümünü satın al, sonra da TV'de ele güne rezil et. Beni kaybetti. Ya o Ülker'in vapur reklamlarındaki anneye ne demeli. Tamam şekilci olmak yanlış. Bütün anneler güzel de olmaz. Olsaydı "Senin anan güzel mi?" diye bir söz olmazdı. Ülker halka giderken, bizden birini oynatırmış gibi yapmış reklamda. Ama kardeşim reklam bu, adı üstünde. Biraz pohohlama biraz kurgu lazım. Yoksa bisküvi yiyenler reality showu veya haberi olur bu. Reklamlarda güzel insanlar görmek izlemek istiyorum. Zaten bir Ata Demirer fenomeni var. O saçma şarkılı, türkülü Biri reklamı. Yahu o nedir ya! Hele Ata bir de pOpOsunu dönmüyor mu kameraya. Üstüne LCD ekranda bir de 16:9 oranı yüzünden ekstra enli olmuyor mu pOpO? Aman allahım kabus olmalı. Ne oluyor bu reklamlara?

PS: Bu arada Biri reklamlarına baktım Internet'te, Ata Demirer'in poposu birden fazla reklamda oynamış. Gerçekten... Mideniz kaldırırsa bir bakın.

5 comments:

geveze baykuş said...

merhaba.
pisikopati ve uyumsuz'un izini sürerek buldum sizi. öncelikle tali yol yırtık doncuları saptamanızı kutlamak isterim :)
şu tesettürlü kadınların meselesine gelince, kendinizi zaten suçlamıyorsunuz da, ben yine de daha iyi hissedin diye söyleyeyim. kadınlara da aynı şekilde bakıyorlar. yarı ürkek, yarı kınar pis bir ifadeyle. son zamanlara kadar örtünmek kişisel tercihtir diyerek o kesime anlayışla yaklaşıyordum ama bezdim artık. şimdi bana öyle bakana ben de boka bakar gibi bakarak ve ağzımı yüzümü buruşturarak karşılık veriyorum. zaten istedikleri de buydu, kutuplaştık işte. kına yaksınlar (diyeceğim ama o çirkinlikle nerelerine yakacaklarını bulamayabilirler)
selamlar...

Uyumsuz said...

Aynen Gevezeme katılıyorum. Bir kere hiç unutmam bir kadına yol sorayim dedim kadın yokmuşum gibi yürümeye devam etti. Hatta yanımda arkadaşım vardı arkasından saydırdı ona bile tepki göstermedi. Hadi duyma özürlü diyeceksin ama görme özürlü degildi çünkü resmen yolunu kestim kadının sormak için ama o manevra yapip geçti beni.
Manyak bu insanlık, ve tüm suç OKUMAMAKTAN geçiyor. Hiçbirşey okumaz, duyduğumuza inanırsak sonuç bu işte. Herkes kendi aleminde takılıyor.

irfun4ever said...

Okuma ile de alakası yok be Uyumsuz. Ah keşke okuma ile bitse olay. Olay kıskanmakta kendi kişiliğini oluşturmamanın suçunu nefretini başkalarına yükleyememekte.
Yoksa benim valide baş kapalı beş vakit namaz, ilk okul 3 terk köylü bir kadın ama başı açık olupta konuştuğu çok kadın vardır (evin yanında tedaş lojmanları var bildim bileli , oradan memur kadınlarla cok oturup sohbet etmişliği vardır neyse...)

geçenlerde tramvaydayım. (bunu blogumda da yazacağım) muhtemelen üniversite öğrencisi olan biri başörtülü diğeri baş açık iki kız bi hayli dolu olan tramvaya bindiler. tam da önüme denk geldiler ve konuşmalara gayet iyi şahit oldum. Neyse başörtülü kız sağa sola keskinbakışlar attılar üff püffler filan. Sonra yanındaki arkadaşa şu lafları etti. Yok efendim japonyada kadın ve erkekler ayrı vagonlara biniyormuşda, yok işte yakında inşallah (!) buralar da öyle olacakmış ta (gülümseyerek), diğer yanındaki kız arkadaşı da hmm öyle mi dedi . inanın o baş kapalı kız o gülümsemesi ile aliye ronadan bile çirkin bir vaziyet aldı gözümde. Kibri gördüm dedim içimden. kıskançlığı. yazıktır. bundan blogumda da bahsedeceğim.

Bu olayların sebebi dünya görüşüne sahip olamama, dünyadan bi haber olmaz insan hayatına saygısız olma ile alakalıdır başka birşey değil.

Uyumsuz said...

hahaha, ülen Japonya'nın refah seviyesine ulaşalım o zaman en önde ben koşarım kadın-erkek ayrı vagon propagandasında. Herşey bitti, kadın-erkek vagon ayrısına kaldık. Ülen karşı cinsten bu kadr rahatsızsan git dagda bayırda, insan olmayan yerde yaşa. Deli mi ne ??

Anonymous said...

yazıyı okumak kolay da siyah üzerine siyah olunca yorumları okumak zormuş, yazının gölgesinde kalsınlar diye akıllıca bir hareket olmuş..

blogların her bir tamamından çok uzun süreli ayrı kalmak, böyle yorumlar yazılası ve "evet evet çok haklısın"larla dolu onayıcı cümleler eklenesi post'ları dahi gecenin abuk saatlerinde okumayı ve sonrasında yorum yapacak takatin kalmamasını getiriyor beraberinde..

ama kısaca demeliyim ki, o çirkin kadınların önüne tali yollardan direksiyon kırsınlar hızla ve sonra hepsi gitsin kocaman ekranda biri reklamı izlesin... bak bir daha yapabiliyorlar mı!?!