23.1.09

Kadınlar ve Moda

Öncelikle şunu söylemeliyim ki burada belirteceklerim tamamen kendi fikirlerim olup herhangi bir bilimsel araştırmaya veya istatistiğe dayanmıyor. Gördüğümü kendimce yorumluyorum. Ancak 36 seneden fazladır erkeklik mesleğinde olan ve bütün bu süre içerisinde amatörce kadınlarla ilgilenen birisi olarak kendimi fikir beyan edecek uzmanlıkta da hissediyorum açıkçası.

Bence bazı modalar ve modacılar kadınları çirkin göstermek için çaba sarfediyor. Bunların kadın düşmanı olduklarını bile iddia edebilirim. Evet, bence kadın düşmanı markalar var. Örnek vermem gerekirse Diesel, Zara, Ugg bunlardan bazıları. Bu markalar gibileri ve bu gibi markalara çalışan tasarımcılar para kazanmak için kadınları çirkin göstermeyi meslek haline getirmişler.

Örneğin düşük bel olayı. Kadınlarda uzun bacak eski çağlardan beri güzel bulunan birşey. Bayan bacak, Hollywood'un en uzun bacaklı kadını tanımlamaları ve hatta sütun bacak deyimi buradan gelir. Ancak siz hiç bidon yüksekliğinde sütun gördünüz mü? Olmaz. Olayın doğasına aykırı. Ama düşük bel aynen bu etkiyi yaratıyor. Tamam uzun boylu genetik olarak şanslı bir azınlıkta güzel durduğu yanılgısı olabilir. (Ancak bu da bence doğru değil, sadece daha az çirkin gösterebiliyor.) Ama normal kadınlarda bel normalden aşağıda olunca iyice çirkin oluyor. 1.70lik gayet düzgün fizikli bir bayan sanki bir metre gövdeli ve 70 santim bacaklı bir raşitik gibi gözükebiliyor.

Ayrıca bu düşük bel olayının getirdiği bir de çatal çıkması sorunu var ki bence o çatal kadının en estetik çatallarından biri değil. Çirkin durduğunu bile söyleyebilirim. Buyrun siz de bakın. Olmuyor... Yazık...










Bir de beni dehşete düşüren tayt olayı var. Güzel bir kadının kendini çirkin göstermek için giyebileceği kıyafetlerin en önde gelenlerinden. Haydi çirkinliğini biraktım zırt pırt da moda oluyor. Kabus gibi. Maalesef yaşımdan dolayı iki tayt modası dönemi yaşamak zorunda kaldım ve kazasız belasız atlattığım için kendimi şanslı hissediyorum. Nedir ya o tayt? Venus heykeline bile giydirsen çirkin duracak bir şeyle sokağa çıkan kadınlara inanamıyorum.


Ve burada bahsedeceğim son moda tam bir lanet. Hani derler ya bela döner dolaşır bulur diye aynen öyle birşey. Taa Avustralya'dan kalktı geldi ve kadınları buldu. Ugg. Evet o acayip Moğolistan botu gibi şeylerden bahsediyorum. Hele bu bela bir de taytla birleşince tam bir libido öldürücü oluyor. Ortalıkta rengarenk Tweety gibi dolaşan kadınlar. Hormon antibiyotiği gibi. Tayt ve Ugg giymiş bir kadına bir kere bak, içeri kaçsın, etkili bir doğum kontrol uygulamış ol. Böyle kıyafetleri Çin hükümeti kendi içinde dağıtmalı belki de ama neyse konu bu değil. Bu Ugg konusunda kadınları uyarmak için ünlü birinin resimlerinden faydalanacağım. Herkese ibret olsun ki belki bu Ugg musibetinden de kurtuluruz. İşte Sienna Miller.



















Bir de lütfen şu resme bakın. Aynı bayan benzer bir kıyafetle ama Ugg'suz. Haksız mıyım?
Son olarak şu resimleri de göstermek istiyorum. Zaten söyleyecek de pek birşey kalmıyor. Bir şunlara bakın:



















Bir de bunlara. Daha fazla söze gerek var mı?

4 comments:

Uyumsuz said...

Ugg konusunda yalnız olmadığımı hissettirdiğin için öncelikle teşekkür ederim. Bir arkadaşım çok begeniyorum bunları diyip de Home Store'da uçuç ötesi fiyatıyla gösterince inanamadım. Ne çirkin ne kullanışsız şeydir yaw. Bir de o kadar bariz bir moda ki, belli ki sen bunu seneye giysen millet bir tarafıyla gülecek. Halbuki daracık çizmeler ve botlar her daim kadına en çok yakışan ve en kullanışlı kış modasıdır. İster kotun içine son ister dizine kadar çıkar ama deri bot olsun çizme olsun. Gidip de Moğolistan göçebelerinden kopya çekmiş modacıların kente yakışmayan botlarına verme o paraları be yaw !

JoA said...

ya bizim okulda da kızların çoğu ugg giyiyor. kusmak üzereyim. ne şekilsiz bir şeydir o. ayrıca muhtemelen ayak sağlığına da zararlıdır yahu. tamam, ben de pek topuklu filan giyen bir tip değilim ama yaşasın bildiğimiz bot, bildiğimiz çizme, bildiğimiz spor ayakkabı!

Anonymous said...

ayrıca bir de bu ugg denen naneler son derece hayvan düşmanı şeyler diye biliyorum...

ugg mugg bir yana, yazılanlara ayrıca katılıyorum, sevmiyorum, yakıştırmıyorum ve ayrıca moda endüstrisini de oturduğum yerden sıklıkla kınıyorum.

herkes yakışanı giysin, doğaldan yana olsun, ekolojiye ve ekonomiye katkıda bulunsun.

Feride Nizamettin said...

K.ç çatalı gerçekten de çok kötü bir manzara. Sen bir erkek olarak cillop kadın çatallarına bile tahammül edemiyorsan, biz ne yapalım peki?

Bir de ek not, tesisatçı çatalı görmek istemiyorum artık. Son seferinde 3 ay kendime gelememiştim. Ayağı nasırlı olduğu için parmak arası terlik giyen, aşırı terli ve tombik su tesisatçımız ve muhteşem çatalı sayesinde tüm erkek neslinden baya bir soğumuştum:)